Eindelijk internet.. - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Kenny Brink - WaarBenJij.nu Eindelijk internet.. - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Kenny Brink - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet..

Door: Kenny

Blijf op de hoogte en volg Kenny

11 Februari 2014 | Tsjechische Republiek, Brno

Jullie zullen wel roepen: internetverslaafd! Maar het is toch een beetje jammer als je geen internet hebt om even contact te hebben met thuis of om even te skypen. Ennnn om natuurlijk even mijn blog bij te werken, want als ik dat nu al niet doe gaat er niks van komen.

Woensdag zijn we aangekomen na een vlucht van een uurtje en op het vliegveld stond mijn tutor Eva te wachten. Zij heeft ons geholpen om in ons hotel te komen. De eerste twee dagen zaten we in een hotel, omdat we de kamer nog niet in konden.
We hebben die dagen lekker rustig aan gedaan, lekker gegeten, de stad een beetje bekeken en filmpjes gekeken.

Vrijdag konden we eindelijke onze kamer in. Wij met onze grote koffers de tram in en uit (kaartjes voor een euro) en op zoek naar de campus. Helaas... moet je een ongelooflijk steile berg op om op de campus te komen + twee zware koffers achter je aan, geen succes!
Na wat zwoegen en pauzes kwamen we in de buurt en toen we er bijna waren liepen we tegen twee Nederlanders aan Rosalien en Taco. Die hebben ons geholpen het juiste block te vinden en om in te schrijven. Na wat gedoe konden we onze kamer in. Die dus niet tegen viel. Als je het slechtste verwacht is alles goed :) Foto's zal ik bijvoegen.

We hebben met z'n 5en daarna een rondje gelopen, de koffers uitgepakt en daarna zijn we naar de Tesco geweest. Daar hebben we potten pannen enzo gekocht, want in de kamer was helemaal niks..
Na wat zwoegen en ook nog boodschappen gedaan en eten gemaakt. Lotte en ik hebben gekookt en de jongens hebben afgewassen, wat een verdeling :)

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, een uur gewacht totdat Lotte der tutor langs zou komen en die kwam maar niet. Toen zijn Lotte en ik onze laatste huishoudspulletjes gaan halen (wat nog best wel veel was) en JAJA de jongens hebben gekookt! Het was nog eetbaar ook ;)

Zondag hadden we een spel in de stad. Je werd in groepen verdeeld en moest opdrachten uitvoeren om de stad te leren kennen. Toevallig kwam ik bij Lotte in de groep samen met (ik ga nu de naam typen hoe ik hem uitspreek, lekker hollands, want ik heb van sommige echt geen idee hoe ik het moet schrijven) Alan (Ervldan uit Noorwegen(?)), Rita (Griekenland), Michel (Bulgarije), Guillermo (Spanje). Het was een leuke, helaas regenachtige middag, waarin we nieuwe mensen hebben leren kennen. S'avonds zijn we met ons groepje, Robert, Taco, Frederik (Noorwegen), Artu (Finland), Aku (Finland), Jurre/Jari (Finland), Andrea (USA) gaan eten. Nog meer nieuwe mensen, maar het was wel gezellig.

In sommige pubs hier heb je de biertap op de tafel staan. Dan moet je je eigen nummer intoetsen en dan kan je op jouw nummer bier tappen. De jongens vonden het erg leuk, wij ook
trouwens. :)

Gisteren hadden we een Welkom-ontbijt. Het was erg bijzonder.. :p En daarna kregen we allerlei informatie, we zijn later in kleine groepjes uiteen gegaan en we hebben onze tram/buskaart gekocht. Onze Studentenclub kaart, ik heb een Tsjechische rekening geopend, omdat je dan schijnbaar met z'n allen die rekening kan gebruiken om de kamer te betalen ennnn je krijgt van de overheid een scholarship van 3000 kronen. Chill.

S'avonds hebben we met de Nederlanders lekker hollands gegeten. In totaal zijn er wel 10 Nederlanders, maar we gingen eten met Lotte, Robert, Taco, Ireen en Rosalien. Daarna was er languege cafe, daar kon je bij een bepaald land aan de tafel gaan zitten om die taal te leren. Er was ook beerpong in de kelder, maar het was er erg druk, dus zijn we met de Noren en de Finnen op Taco zn kamers spelletjes gaan spelen.

Vandaag hebben we iets met cultuur? We gaan het beleven en vanavond een valentijnsfeestje.

Genoeg activiteiten deze week, maar elke week zijn er genoeg feestjes en activiteiten om te doen, dus ik zal me hier niet vervelen. :)

Ohja, feitje over Brno. 1 op de 5 mensen hier is student. Best veel dus.

Als iemand iets wil sturen het adres is:
Kenny van den Brink, Block A1, room S131
Vinarska 472/5b
60300 Brno
Czech Republic

Ik zal proberen snel weer wat te laten horen. :)

Liefs Kenny

  • 11 Februari 2014 - 11:31

    Michelle :

    wat veel indrukken zeg ken! maar de foto's zien er best goed uit. Geniet van alle nieuwe mensen leren kennen! xxx

  • 11 Februari 2014 - 12:07

    Robin:

    Jeetje ik sta versteld, ik heb vandaag al je verslag gelezen. Jeeeej nieuwe mensen, dat wordt een geweldige ervaringen en hou je vrienden aan over die je nooit vergeet! Ben benieuwd naar de Skype.
    xxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2014 - 14:23

    Sander:

    Zo te lezen heb je al een hoop beleeft in die paar dagen. En nog genoeg te leuke dingen te beleven.
    Je hebt een flink verhaal geschreven, ben benieuwd naar de volgende.

    Have lots more fun!
    xxx

  • 11 Februari 2014 - 18:36

    Ellen:

    leuk om te zien hoe jij op kamers woont, ik zag komkommer op je bord: wauw die hoef je dus niet te missen:)
    hoe is je Engels? snappen ze een beetje wat je bedoelt?
    donderdagmorgen kan ik skypen rond 11 uur, kan jij dan ook?
    Robin kan jij ook, doen we een groeps- skype, net als bij Sophies web.

    xx
    groetjes aan Lotte en Robert.
    wil je je rooster doorgeven, oma is vast benieuwd of je vrij bent rond Pasen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenny

Hier een reisverslag van mijn 5 maanden studie in Brno, Tsjechië! :) Ik zal proberen het zo goed mogelijk bij te houden..

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Hello Brno!

Landen bezocht: