Bratislava, Bezoekje, Birthday! - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Kenny Brink - WaarBenJij.nu Bratislava, Bezoekje, Birthday! - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Kenny Brink - WaarBenJij.nu

Bratislava, Bezoekje, Birthday!

Blijf op de hoogte en volg Kenny

30 Maart 2014 | Tsjechische Republiek, Brno

Voor mijn gevoel weer een drukke tijd, maar eigenlijk valt dat wel mee, haha.

Jullie zullen denk wel gaan merken dat mijn verhaaltjes korter worden en dat er meer tijd tussen gaat zitten, omdat de tijd heir voor mijn gevoel super snel gaat en mijn geheugen niet zo goed is. :)

In de tussentijd heb ik veel gedaan. We hebben een thrift shop party gehad. We zijn naar de tweede hands winkel gegaan, waar alle kledingstukken 29 kroon waren dat is €1,20 ongeveer. En daar hebben we onze party outfit voor die avond gehaald.

Dat weekend heb ik mn eerste tripje gehad! Na een lange tijd eindelijk op stap! Met als bestemming: Bratislavaaa! (Voor wie er niet mee bekend was, kuch Mitchel en Danielle, Bratislava is de hoofdstad van Slowakije).
Samen met 3 Finse jongens, 2 Finse meiden, Robert en Lotte zijn we van vrijdag tot maandag in Bratislava geweest. We hadden daar een erg mooi appartement in het oude gedeelte van de stad. Een beetje luxe was erg fijn. :)
Toen we daar vrijdag aankwamen was het super mooi weer en hebben we lekker in de stad rondgelopen. Datzelfde weekend waren ook onze Noorse vrienden daar en die zijn we ook tegengekomen dus hebben we samen lekker op een terras gezeten.
Zaterdag was het regenachtig, dus na 2 uurtjes rondlopen zijn we een pub ingedoken om te lunchen, helaas waren we al een beetje erg doorweekt. S'avonds zijn we uit geweest, helaas was Bratislava niet erg bijzonder :p Tenzij je van uitsloverige mensen houdt. ;)
Zondag was het weer gelukkig weer beter en we hebben veel van de stad gezien. Het waaide ook heel erg, maar dan ook echt heel erg. Maar het was niet erg, want de zon scheen er bij. Bratislava is een mooie stad, maar heeft niet heel veel, dus een weekendje was genoeg.

De week daarna was rustig. Tot het weekend. Want toen kregen we bezoek! Diona een vriendin van school kwam een weekendje uit Boedapest om onze mooie stad te bezoeken. Het was erg mooi weer dus hebben we lekker gepicknickt bij Spielberk, we hebben lekker door de stad gelopen en zijn naar het meer geweest. Zaterdagavond hebben we haar onze favoriete club geshowd en het was ergggg gezellig! Zondag was alleen niet meer echt een actieve dag haha.

Ennnn die dinsdag daarna was heeeeeeel bijzonder, jeeeeeeuj verjaardag! ik heb een hele leuke dag gehad, vol felicitaties, cadeautjes en gezelligheid. Maria uit Estland was die dag ook jarig dus savonds zijn we met een groep uit eten gegaan en savonds hebben we een klein feestje gegeven in de kelder. Ik heb een erg leuke verjaardag gehad. :) En na 12 uur zijn we nog even doorgegaan want we zijn naar de club geweest tot die dicht ging. Toen was het heel gezellig haha de volgende dag iets minder. Maar ondanks dat erg genoten.

Afgelopen vrijdag hebben we ons eerste schoolbezoek gehad, na 20 minuten verdwaald te zijn geweest hebben we het gevonden. Het was erg interessant om te zien hoe het lesgeven daar is. Dit gaat we nog een paar keer hebben.
En aankomende maandag krijgen we eindelijk les over het Tsjechsiche schoolsysteem, dus we gaan hier nog wel wat leren. ;)

Volgende week staat er een Tram party en een tripje naar Krakow gepland dus daar laat ik jullie de volgende keer wat over weten. :)
En hopelijk lukt het om nog meer tripjes te doen. Ook komen de bezoekjes naar Nederland dichterbij. Nog 3 weken en dan kan ik weer een keer een broodje kroket eten, jeeeeeah!

Seeee yaaa.

liefs Kenny